Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Ordningsregler Blekeskolan och Blekeskolans fritidshem

Av blekeostraskolansforaldraforening - 26 september 2012 20:58


Vid föräldraföreningens årsmöte tog rektor Kina upp att det är tid att se över skolornas ordningsregler.


Vi som föräldrar har möjlighet att lämna synpunkter på nedanstående förslag.


Senast den 16/10 behöver rektor Kina få in vår synpunkter.


Det går bra att lämna dem här på bloggen i kommentarsrutan, i frågeruta, så vidarebefordrar vi det,


eller direkt till rektorns mail kristina.josbrant@ystad.se.


Eleverna kommer få möjlighet att lämna feeedbak i skolan angående detta.


Ordningsreglerna skiljer sig något åt på skolorna.



Blekeskolan och Blekeskolans fritidshem

 


Behandla andra som du   själv vill bli behandlad.


ORDNINGSREGLER


  • Jag ska för min egen och andras skull komma i  tid till skolarbetet.

Påföljd: eventuell förlorad tid kan jag få ta igen.

Detta sker i samråd med elev-hem-skola.

 

  • Jag ska inte slå, sparka eller på annat sätt skada någon.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Jag ska tilltala barn och vuxna på ett  vänligt och trevligt sätt.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Jag ska visa omtanke om alla på skolan.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Jag ska använda ett vårdat språk.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Jag ska vara rädd om egna och andras saker.

Påföljd: samtal elev-hem-skola

Det jag förstör kan jag komma att få ersätta.


  • Jag ska gå ut på rasterna.

Undantag kan ske vid mycket dåligt väder.

När skoldagen är slut ska jag lämna skolans område.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Jag ska inte lämna skolans område under skol- och fritidshemstid utan tillåtelse av skolans personal.

Påföljd: samtal elev-hem-skola


  • Mobiltelefon tas med på eget ansvar och den ska vara avstängd under skol- och fritidshemstid.

Påföljd: samtal elev-hem-skola



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PROTOKOLL STYRELSEMÖTE FÖRÄLDRAFÖRENINGEN BLEKE- OCH ÖSTRA SKOLAN, 11 JANUARI 2017   Närvarande: Ingela Berven (ordförande) Jörgen Clair Anna Edström   Mötets öppnande  Ordföranden öppnade mötet.   2.      Dagordningens godkänn...

PROTOKOLL STYRELSEMÖTE FÖRÄLDRAFÖRENINGEN BLEKE- OCH ÖSTRA SKOLAN, 16 NOVEMBER 2016   Närvarande: Ingela Berven (ordförande) Kina Josbrant Karin Diependaele Jörgen Clair Elisabeth Eriksson Dzenita Freudenthal Linda Ståhl Anna Edst...

Möte med klassrepresentanter 161019 Tema Integration Närvarande: Jennie Nyman, Karin Diependale, Linda Ståhl, Jörgen Clair, Lars Björklund, Kina, Maria Thulin, Marie-Louise(lärare), Ing-Marie (lärare).   Mötet inleddes med föreläsning kring h...

PROTOKOLL STYRELSEMÖTE FÖRÄLDRAFÖRENINGEN BLEKE- OCH ÖSTRA SKOLAN, 21 SEPTEMBER 2016   Närvarande: Ingela Berven (ordförande) Jörgen Clair Elisabet Eriksson Lars Björklund Dzenita Freudenthal Anna Edström     1 Mötets öppnande ...

Alla vars barn är inskrivna på Östra skolan/Blekeskolan får vara   medlemmar. Stöd gärna vår verksamhet genom att bli medlem.   Medlemskapet är frivilligt och kostar 100 kr/familj och läsår.   Avgiften betalas till bankgiro nr 794-7047...

Presentation


Välkommen alla föräldrar, elever och skolpersonal till föräldraföreningens blogg! Här kommer ni att kunna följa styrelsens arbete och uppdatera er om vad som händer runt föreningen.

Fråga Föräldraföreningen

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards