Inlägg publicerade under kategorin Infobroshyr

Styrelsen består i september 2011 av
Susanna, Pia, Margaretha, Pernilla och Jörgen

ORDFÖRANDEN HAR ORDET

”Jag heter Pia Sixtenson och är ordförande i Föräldraföreningen sedan förra årsmötet. Jag har min son i 2:an på Blekeskolan men har följt Blekeskolan sedan 2003 tack vare storebror.

Vi i Bleke- och Östra skolans föräldraförening har nöjet att presentera oss som en relativt ”omstartad” grupp med visioner om att förbättra våra två skolors gemenskap, både vad gäller lärare, föräldrar och barn, för att öka glädje och trygghet i skolorna. Vi har två fina, centralt belägna skolor som ni föräldrar säkert har idéer om hur vi kan förbättra för våra barn och den miljö de vistas i. Det är dessa idéer vi vill fånga upp!

Våra visioner om ökad trygghet kommer att finnas med som en punkt med bl. a en trafikdag för våra barn. För ökad gemenskap anordnar vi en grillkväll med lekar tillsammans med barnen i samband med årsmötet, samt ”öppet hus” med julpyssel i december.

Vår vision om en levande och aktiv föräldraförening kräver också engagerade klassrepresentanter. Dessa deltar aktivt vid föreningens möten och i det gemensamma arbetet och förmedlar vidare till sina klasser.

En ”startidé” är att vi utlyser en tävling bland eleverna, för att rösta fram en ny, fräsch skollogga! Vinnande förslag utses på julpyssel-”öppet hus” i december. Vi kommer också att uppdatera hemsidan med aktuell info och protokoll från våra möten.

Jag vill passa på att tacka vår nya rektor Kristina Josbrant för ett aktivt, positivt deltagande på våra möten.

Tack för ordet & väl mött alla!

Pia Sixtenson”

VIKTIGA DATUM FÖR DIN KALENDER!!

Ta med barnen till Östra skolan på ett kort årsmöte tisdag 4/10 kl 18.00. Därefter
bjuder Föräldraföreningen barn & föräldrar på grillad korv. Se separat
inbjudan.

25/10 kl 18.30
Möte med klassrepresentanterna

Öppet hus med JULPYSSEL
för föräldrar och barn.

Plats Blekeskolans fritidshem. Mer info kommer.

24/1 kl 18.30
MÖTE med klassrepresentanterna

24/4 kl 18.30
MÖTE med klassrepresentanterna

Dessutom:

TRAFIKDAG som kommer att anordnas under våren för
utvalda årskurser. Mer info kommer senare.

KONTAKTLISTA TILL STYRELSEN

Pia Sixtenson, ordförande tel 0709-999596

pia.sixtenson@telia.com

Susanna Appelgren Adner, vice ordförande, 0731 526488

susanna.adner@svenskakyrkan.se

Margaretha Olsson Löfmark, kassör tel 0705-845602

margaretha@collab.nu

Pernilla Berggren, sekreterare tel 0411-13554

pernilla.berggren@live.se

Jörgen Nilsson, ledamot, tel 0709-936372

a.sandmark@telia.com

MAILA OSS GÄRNA!!

Presentation

Välkommen alla föräldrar, elever och skolpersonal till föräldraföreningens blogg! Här kommer ni att kunna följa styrelsens arbete och uppdatera er om vad som händer runt föreningen.

Fråga Föräldraföreningen

5 besvarade frågor