Inlägg publicerade under kategorin Arbetsgrupper

Av blekeostraskolansforaldraforening - 30 oktober 2011 15:51

Boka redan nu in tidiga kvällen torsdagen den 1 dec i almanackan!

En julpysselkväll med elever och föräldrar på skolan

med massa roliga aktiviteter!

Vi återkommer med tid och plats.

Vi ses!

Av blekeostraskolansforaldraforening - 30 oktober 2011 13:45

Vi vet att många föräldrar är intresserade av att jobba med någon särskild fråga som gäller skolan men inte har möjlighet att engagera sig i styrelsearbetet.

Som ett alternativ kan man därför starta en grupp i föreningen som jobbar med en viss fråga under en begränsad period. Initiativ till sådana grupper kan komma antingen från föräldrar, från styrelsen eller från skolan.

Det finns många frågor som kan vara aktuella. Om det är flera föräldrar som vill jobba med samma fråga så bildas helt enkelt en grupp. Därför vet vi inte i förväg hur många och vilka grupper som kommer att bildas, utan vi kommer att informera efterhand om vilka som är på gång.

Ett antal nya grupper har diskuterats av styrelsen och kan se dagen ljus under nästa år.

Det diskuteras och undersöks intresset för en PRYLBYTARDAG. Kom gärna med synpunkter kring detta.

Grupper som nu är aktiva arbetar med följande frågor:

• Julpyssel

• Trafiksäkerhet

Om du är intresserad av att arbeta med någon fråga så hör av dig till någon i styrelsen.

Presentation

Välkommen alla föräldrar, elever och skolpersonal till föräldraföreningens blogg! Här kommer ni att kunna följa styrelsens arbete och uppdatera er om vad som händer runt föreningen.

Fråga Föräldraföreningen

5 besvarade frågor