Presentation

Kommun:    Ystad
Ort:    Ystad
Intressen:

Välkommen till Östra Skolan - Blekeskolans Föräldraförenings blogg!

Föräldraföreningen finns till för dig som elev och vårdnadshavare till elev på Östra Skolan och Blekeskolan.

Föreningen har en dialog med skola och kommun, elevråd och andra föräldraföreningar.

Föreningen har möjligheter att påverka olika frågor som gäller skolan.

Föräldraföreningen ger sig ut på ny mark genom uppstarten av denna blogg.

Vi är glada  över att få så många besökare som möjligt, så sprid det gärna!

Vi bloggar om allt som rör vår skola och förening.

Vi har startat den här bloggen för att kunna informera dig om vad föreningen gör, när vi har möten osv.

Men framförallt för att du ska kunna ge oss dina åsikter. Vad vill du att föreningen ska göra? Finns det något som behöver köpas in som vi kan bidra med? Är det någon speciell föreläsning du vill att vi ska ordna? Vi vill arbeta för dig, men för att kunna göra det måste vi få veta vad du vill.

Vi kommer även att lägga ut bilder på glada barn (under förutsättning att ni föräldrar godkänt det först) från våra olika aktiviteter.

Intressanta länkar som rör skolans värld kommer vi även att lägga ut.

Skriv i en kommentar här på bloggen, kom till våra möten eller hör av dig till någon av oss om tips/idéer. Våra kontaktuppgifter finns under kategorien kontaktuppgifter till styrelsen.

Alla på skolan är välkomna att gästblogga, pedagoger, elever, föräldrar och övrig personal. Bara hör av er om det är något ämne ni brinner för eller om ni vill skriva ett inlägg om en rolig aktivitet m.m

Föreningen betonar dock följande:

Vi skriver inte om saker/händelser, som är på individnivå och välkomnar inte heller kommentarer där man nämner lärare, elever, föräldrar och övrig personal på skolan i någon negativ mening. Sådana kommentarer kommer att raderas!

Presentation

Välkommen alla föräldrar, elever och skolpersonal till föräldraföreningens blogg! Här kommer ni att kunna följa styrelsens arbete och uppdatera er om vad som händer runt föreningen.

Fråga Föräldraföreningen

5 besvarade frågor